Park nadbrzeżny Henry’ego C. Chambersa w Beaufort w Południowej Karolinie (USA) został pierwotnie zbudowany w 1974 roku. Oficjalnie otwarto go w 1979 roku, z 7 pięknie zagospodarowanymi akrami, które skutecznie graniczą z brzegiem wody. Park został nazwany na cześć ówczesnego burmistrza Beaufort, Henry’ego C. Chambersa, który spędził znaczną część swojej kariery na promowaniu wymiany starych, opuszczonych doków i zastępowaniu ich parkami publicznymi, w których zwykli mieszkańcy i nowi przybysze mogliby cieszyć się odrobiną spokoju nad brzegiem rzeki.
W 2001 r. rozpoczęto renowację za kwotę 5,5 mln dolarów, po której w 2005 r. nastąpił drugi remont, który obejmował naprawy i modernizacje falochronu, systemu odprowadzania wody deszczowej i instalacji elektrycznej. W tym czasie dodano pierwotnie wymarzony wspaniały pawilon Chambera, a także place zabaw i oddzielny budynek na toalety. Uroczystość przecięcia wstęgi odbyła się 10 marca 2007 r., a od czasu tego nowego „wielkiego otwarcia” tysiące odwiedzających codziennie odbywało wędrówki nad nabrzeże, aby cieszyć się szeroką i po prostu piękną scenerią.
W ciągu 50 lat jego integralność strukturalna nabrzeża była sprawdzana cztery razy. Podczas każdej kontroli, z których trzy miały miejsce w ciągu ostatnich dziesięciu lat, odnotowano pogarszające się pogorszenie i płycizny. Niektóre zawalające się pale zostały zamknięte w 2018 i 2019 roku jako tymczasowe działania łagodzące, ale zakres obaw nigdy nie został rozwiązany. Ostatnia kontrola, która była przedmiotem sesji roboczej 11 czerwca 2024 roku, ponownie zgłasza te same obawy, z tą różnicą, że teraz są one bardziej powszechne i znaczące. W odpowiedzi na pojawiające się pytania konstruktorzy odpowiadają, że tego typu konstrukcje są zaprojektowane tak, aby zawodzić stopniowo, a nie wszystkie naraz. Ostatnia inspekcja została zażądana po incydencie z cumowaniem statku wycieczkowego w 2023 r. Odnotowano wiele incydentów uszkodzeń muru morskiego i pali w parku spowodowanych przez statki wycieczkowe, a także pogorszenie stanu spowodowane czynnikami środowiskowymi i podejrzenia problemów z kontrolą jakości podczas budowy parku. Zarządcy inwestycji są zgodni co do konieczności wprowadzenia zmian w miejscu dokowania statków wycieczkowych i procedurach oraz konieczności konsultacji z SC Ocean and Coastal Resource Management i Army Corps of Engineers. Omówiono wiele możliwości łagodzenia skutków, które na razie zatrzymałyby pogorszenie. Wszystkie opcje łagodzenia skutków są wyceniane na dziesiątki milionów dolarów, a działania łagodzące będą miały charakter tymczasowy.